image description

Wywóz nieczystości SQL

rss RSS

Aktualizajca programu SPEDTRANS

data publikacji: 17-9-2012 08:41:18
Funkcja jest dostępna tylko dla firm, które mają wykupione wsparcie oraz aktualizacje.
 
WAŻNE!
 
Przed aktualizacją prosimy przeprowadzić pełny backup programu. Opis jak to zrobić jest tutaj. (informacja
na samym dole!)
 
Logujemy się na konto administracyjne na serwerze (komputerze gdzie jest program oraz baza SQL zainstalowana) oraz na konto administratora do SPEDTRANSa.
Jeśli system zarządzania transportem sam automatycznie nie pokazuje, że dostępna jest nowa wersja programu to klikamy opcję Pomoc > Aktualizacja programu
 
WAŻNE!
 
Czasami zostaną Państwo poproszeni o aktualizację, nawet jak nie będzie oficjalnie nowej wersji programu. Moduł aktualizacji pokaże, że brak nowszej wersji, jednak będzie potrzeba kliknąć "Pobierz" mimo wszystko.
Podczas ściągania aktualizacji wszyscy mogą pracować w programie.
 
UWAGA!
 
1.Przed wgraniem aktualizacji wszyscy użytkownicy z wyjątkiem tego, który robi aktualizację muszą zamknąć program.
2. Aktualizację robimy mając pełne prawa - administratora - do komputera gdzie jest zainstalowany SPEDTRANS. Inaczej podczas aktualizacji mogą być problemy z zastąpieniem starych plików  nowymi.
3. Jeśli podczas aktualizacji pojawi się Państwu komunikat, że nie zostały nadpisane pliki to znaczy, że konto na którym są Państwo zalogowani do systemu operacyjnego nie jest kontem z pełnym dostępem do programu lub jeden z użytkowników nie zamknął programu przed wgraniem aktualizacji. (patrz punkt 5).
4. W takim przypadku trzeba całą zawartość katalogu o nazwie "update" rozpakować i skopiować do głównego katalogu programu, czyli SpedTransSQL5000 - zastępując stare pliki nowymi. Czynność tą wykonujemy gdy NIKT nie ma uruchomionego programu.
5. Jeśli pomimo zamknięcia programu na wszystkich stanowiskach komputer nadal nie może nadpisać plików, mogę one być wciąż w użyciu.
 
Trzeba wejść do Panel sterowania > Narzędzia administracyj ne > Zarządzanie komputerem > w menu po lewej - Foldery udostępnione > Otwarte pliki - jeśli w tej lokalizacji na liście jest jakiś plik trzeba kliknąć prawy klawisz i wybrać opcję - Odłącz wszystkie otwarte pliki.
 
UWAGA! Jeśli wykonanie operacji zamknięcia plików z punktu 5 nie pomaga należy zrestartować główny komputer (serwer) i zaraz po restarcie przeprowadzić kopiowanie plików.