Wsparcie techniczne i aktualizacja oprogramowania – potrzebne i dlaczego...
Trzeba jednak na ten temat spojrzeć w nieco szerszym aspekcie i nie ograniczać wyłącznie do kwestii kosztowej. Usługa wsparcia i aktualizacji jest bowiem niezwykle przydatna w codziennej pracy w systemie SPEDTRANS, który to program jest kluczowym narzędziem ułatwiającym zarządzanie transportem i zleceniami w firmach z branży TSL.
Warto wspomnieć w tym miejscu, co standardowo składa się na usługę wsparcia i aktualizacji:
- pomoc serwisowa i techniczna w obszarze znajomości funkcji programu SPEDTRANS, pomoc dostępna jest w różnych formach: telefonicznie, meilowo, on-line;
- aktualizacje systemu zawierające usprawnienia i nowe rozwiązania w ramach wykupionej licencji, np.:
- import aktualnych danych kontrahentów z GUS oraz giełd transportowych Trans i TimoCom
- pobieranie aktualnych kursów NBP
- aktualizacje plików wymiany danych z programami księgowymi
- aktualizacje i dodawanie nowych formatów dla przelewów elektronicznych
- import wyciągów bankowych
- zapewnienie zgodności oprogramowania z obowiązującym przepisami prawnymi, np.:
- dostosowanie programu do wymagań Ministerstwa Finansów: aktualizacja JPK_FA, dodanie kodów GTU dla JPK_V7
- weryfikacja Klientów on-line VIES – VAT EU, weryfikacja statusu czynnego podatnika VAT, weryfikacja kontrahenta na białej liście podatników VAT.
Jakie korzyści wynikają z korzystania z usługi wsparcia i aktualizacji?
- Możesz automatycznie aktualizować SPEDTRANS - program dla transportu i spedycji. Wielu z nas z pewnością może mieć obawy co do sensowności wykonywania bieżących aktualizacji programu SPEDTRANS i bagatelizuje sprawę. Warto jednak dobrze się zastanowić i przemyśleć tę kwestię, gdyż aktualizacja programu do najnowszej wersji daje wiele korzyści. Udostępnienie nowej wersji wynika najczęściej z chęci poprawy działania systemu SPEDTRANS lub dodania nowych funkcjonalności do systemu, zarówno ułatwiających użytkownikom pracę jak również dających nowe możliwości.
- Jesteś na bieżąco z nowościami wprowadzanymi do systemu, wszystkie informacje dotyczące zakresu aktualizacji można znaleźć na naszej stronie internetowej Historia zmian w programie oraz w zakładce „Pomoc” programu SPEDTRANS -> Aktualności.
- W każdym momencie pracy w programie SPEDTRANS możesz liczyć na szybką i profesjonalną pomoc telefoniczną bądź meilową ze strony działu serwisu MACIOSOFT. Pojawiające się zgłoszenia na bieżąco są analizowane przez Dział Serwisu, a czas reakcji jest uzależniony od złożoności zgłoszonego problemu. Nigdy jednak nie zostaniesz pozostawiony bez pomocy.
Opieka Działu Wsparcia w programie SPEDTRANS:
- Helpdesk telefoniczny – służy do szybkiego wsparcia w rozwiązywaniu prostych problemów i udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników dotyczące pracy w systemie,
- Wsparcie zdalne przez aplikację TeamViewer – serwisant łączy się z użytkownikami SPEDTRANS w sytuacjach, w których konieczne jest dokładne zbadanie problemu i jego rozwiązanie bezpośrednio w systemie Klienta,
- Zgłoszenia meilowe na wskazany adres - tu rozpatrywane są zagadnienia wymagające wnikliwej analizy, których nie możemy rozwiązać od razu, np.: podczas konsultacji telefonicznej. Zależy nam, by w przypadku błędu lub usterki otrzymać zrzut z programu, opis postępowania umożliwiający odtworzenie błędu.
Usługa wsparcia i aktualizacji programu SPEDTRANS oferowana jest w formie rocznego abonamentu. Warto jest zachować ciągłość tej usługi, gdyż w takiej sytuacji koszty są zdecydowanie niższe. Klient przed wygaśnięciem usługi otrzymuje kilka meilowych powiadomień przypominających o kończącym się terminie jej ważności, dzięki czemu nie musi sam pamiętać o zbliżającej się dacie końca usługi. Ponadto na 30 dni przed wygaśnięciem terminu usługi system SPEDTRANS generuje informację przypominającą, która pojawia się na ekranie użytkowników po uruchomieniu programu.
Usługa wsparcia i aktualizacji może także zostać rozszerzona i być opłacana co miesiąc w formie indywidualnej umowy. Taka forma wsparcia niesie za sobą wiele dodatkowych korzyści oraz zwiększenie zakresu wsparcia w programie SPEDTRANS:
- Skrócony czas reakcji
- Indywidualny opiekun
- Serwis oprogramowania komputerowego – SpedTrans 8
- Utrzymanie i konserwacja oprogramowania
- Wykonywanie standardowych aktualizacji oprogramowania
- Administracja oprogramowaniem w oparciu o konfigurację podstawową, konfigurację zleceń transportu i spedycji oraz konfigurację użytkownika - max. 3 godz.
- Usługi konsultacyjne i szkoleniowe - max. 4 godz.
- Modyfikacje i tworzenie raportów w oparciu o moduł Generator Raportów
Po wygaśnięciu usługi wsparcia i aktualizacji programu SPEDTRANS (nieprzedłużeniu jej), wszelka pomoc techniczna oraz aktualizacje systemu realizowane są na podstawie cennika, jako dodatkowe, indywidualne usługi.
Jak widać zatem, usługa wsparcia i aktualizacji przynosi zarówno korzyści finansowe jak też podnosi komfort pracy nabywców oprogramowania SPEDTRANS.